Prava potrošača i pravo na reklamaciju

PRAVILNIK O ZAŠTITI POTROŠAČA I NAČINU I POSTUPKU REŠAVANJA REKLAMACIJA

Ovim pravilnikom uređuju se način i postupak rešavanja reklamancija potrošača na nedostatke proizvoda kupljenih putem portala www.volimte.rs

I OPŠTE ODREDBE

Član 1. Preduzeće prodaje robu putem online prodavnice potrošačima vodeći računa o pravima potrošača i pod jednakim uslovima na tržištu za sve potrošače.

Član 2. Preduzeće prilikom prodaje robe neće vršiti diskriminaciju potrošača na neki od načina predviđenih odredbama Zakona o zaštiti potrošača.

Član 3. Potrošač u smislu ovog Pravilnika koju uživa pravo na zaštitu i koji ima pravo na reklamaciju jeste svako fizičko lice koje kupuje robu za lične potrebe ili potrebe svog domaćinstva, a pod uslovima i rokovima propisanim odgovarajućim Zakonom kao i ovim Pravilnikom.

II PRAVA I OBAVEZE POTROŠAČA

Član 4. Potrošač prilikom kupovine robe ima pravo na bezbednost, pravo na pravnu sigurnost i zaštitu, pravo na obaveštenost – raspolaganje tačnim podacima koji su neophodni za razuman izbor ponuđene robe, pravo na informisanost u okviru obaveze i mogućnosti prodavca da mu pruži informaciju o vrsti robe koju prodaje, pravo na informisanost o osnovnim osobinama robe, pravo na izbor pri kupovini, pravo na reklamaciju, na način regulisan ovim pravilnikom i zakonskim propisima.

Član 5. Potrošač ima pravo na reklamaciju na način regulisan odredbama ovog Pravilnika u skladu sa zakonskim propisima. Da bi ostvario pravo na reklamaciju potrošač je obavezan da dostavi račun na uvid ili drugi dokaz o kupovini.

Član 6. Potrošač nema pravo na reklamciju ako se utvrdi da su nedostaci nastali njegovom krivicom.

Član 7. Potrošač ima pravo da od trgovca dobije tačne, potpune i jasne informacije o osnovnim obeležjima robe, poslovnom imenu, matičnom broju, adresi i sedištu prodavca, prodajnoj ceni, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izjavljivanja reklamacije trgovcu, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošaća po osnovu nesaobraznosti robe, kao i sva druga obaveštenja u skladu sa članom 13. Zakona o zaštiti potrošača i propisima koji uredjuju trgovinu.

Član 8. Obaveza trgovca je da potrošaču za kupljenu robu izda fiskalni račun sa svim propisanim elementima.

III OBAVEZE TRGOVCA

Član 9. Trgovac vrši prodaju robe poštujući odredbe zakonskih propisa koje se odnose na zaštitu zdravlja i sigurnost potrošača, kao i prodaju robe na način da se zaštite ekonomski interesi potrošača.

Član 10. Trgovac prodaju ne uslovljava na način da prodaju jedne vrste robe veže prodajom druge vrste robe.

IV POSTUPAK REKLAMACIJE

Član 11. U slučaju kvara proizvoda u garantnom roku ili u periodu saobraznosti, potrošač se obraća trgovcu. Dalje postupanje je u skladu sa aktuelnim zakonskim propisima.

Potrošač reklamaciju može izvršiti isključivo pisanim putem ili putem elektronske pošte. Trgovac je dužan da potrošaču izda potvrdu o prijemu reklamacije. Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije pisanim putem ili elektronski, odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju pisanim ili elektronskim putem. Odgovor trgovca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije koji ne može biti duži od 15 dana. Ukoliko trgovac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u navedenom roku, dužan je da o produženju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciju primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom. Potrošač koji je obavestio trgovca o nesaobraznosti robe, ima pravo da zahteva od trgovca da otkloni nesaobraznost bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor tj.da traži povraćaj novca.

Član 13. Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno od robe kupljene putem on-line porudžbine, potpisivanjem izjave o odustanku. Izjava o odustanku biće blagovremena ako je poslata u roku od 14 dana od dana prijema robe. Potrošač je dužan da robu vrati u ispravnom stanju, sa svom pratećom dokumentacijom. Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe Trgovac je dužan da izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača. Potrošač je dužan da vrati robu trgovcu bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao izjavu o odustanku. Ako je trgovac omogućio potrošaču da elektronskim putem popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca obavesti bez odlaganja u pisanoj ili elektronskoj formi.

Član 14. Potrošač je dužan da se pridržava svih uputstava iz deklaracije u pogledu namenske upotrebe proizvoda, njegovog održavanja i sl.

Član 15. Potrošač nema pravo na reklamaciju ako je nedostatak na proizvodu nastao njegovom krivicom.

Član 16. Prilikom prijema reklamacije od strane potrošača u evidenciji o primljenim reklamacijama unose se sledeći podaci:

  • Podaci o podnosiocu i datumu prijema reklamacije
  • Podaci o robi ( naziv, šifra artikla, cena)
  • Kratak opis nesaobraznosti i zahteva iz reklamacije
  • Datum izdavanja potvrde o prijemu reklamacij
  • Odluku o odgovoru potrošaču
  • Datum dostavljanja te odluke
  • Ugovorenom primerenom roku za rešavanje na koji se saglasio potrošač
  • Načinu i datumu rešavanja reklamacije
  • Informacije o produženju roka za rešavanje reklamacije. Reklamacioni list se popunjava u 2 primerka


Član 17. Reklamacija se podnosi lično usmeno uz prezentaciju dokaza o kupovini ili pisanim putem poštom ili elektronski putem emaila. O reklamaciji odlučuje se odmah a najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana prijema reklamacije.

V OSTALE ODREDBE

Član 18. Ovlašćeno lice u prodaji dužno je da vodi odgovarajuću evidenciju o primljenim reklamacijama kupaca.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19. Izmene i dopune Pravilnika vrše se po postupku za njegovo donošenje. Na sve što nije posebno regulisano ovim Pravilnikom, shodno će se primenjivati relevantne odredbe Zakona o obligacionim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača.

Član 20. Pravilinik se primenjuje počev od dana donošenja.

Niš, 01.09.2020.godine

Copyright 2023 @ Volim te igračke DOO - Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole.